יום שלישי, 10 במאי 2016

לאן לפנות במקרה והוגש נגדך כתב אישום?

אנשים שהוגש נגדם כתב אישום צריכים לפנות לעורך דין פלילי מוקדם ככל האפשר. יחד עם זאת, עליהם להכיר את ההבדלים בין תחומי המשפט ולבחור עורך דין עם תחום התמחות רלוונטי. בתחום הפלילים לדוגמא אין תחליף לפנייה לעו"ד פלילי. זהו איש מקצוע המספק מגוון רחב של שירותים:

א. ייצוג חשודים:

עורך דין פלילי מוסמך לייצג חשודים בין כתלי בית המשפט. הוא יכול ללוות אותם מרגע הגשת כתב האישום, דרך הצגת הראיות ועד קבלת ההחלטה הסופית. הייצוג של החשודים על ידי עורך דין מקצועי מעלה את סיכויי ההתמודדות עם כתב האישום.

ב. ליווי הליכי חקירה, מעצר ושחרור בערובה:

עורך דין מוסמך לעמוד לרשות הלקוח גם במהלך החקירה, המעצר או טרם הגשת בקשה לשחרור בערבות. במקרה והוגש נגדך כתב אישום, עליך להתייעץ עם עורך דין כדי להחליט כיצד להתנהל.

ג. מחיקת רישום פלילי:

הרבה מקרים של הגשת כתב אישום נגד חשוד מסתיימים ללא העמדה לדין. במקרים אלו הדגש הוא על פנייה לעו"ד פלילי לטובת מחיקת הרישום הפלילי. הרישום פוגע בסיכויי הקבלה לעבודה במוסדות ציבוריים, הוא משפיע גם בהיבט האישי ועדיף לוודא שהוא נמחק כראוי ועל פי הוראות החוק.

ד. טיפול בעיכוב הליכים:

כדאי לפנות לעורך דין פלילי במקרה והוגש נגדך כתב אישום גם כדי לקבל שירותי ייעוץ, או לברר על אפשרות של טיפול בעיכוב הליכים.

איך בוחרים עו"ד פלילי?

פנייה לעורך דין שמתמחה בפלילים היא משימה קשה מכפי שנהוג לחשוב. אפילו שיודעים שכדאי לפנות אליו מיד אחרי הגשת כתב אישום, הבחירה בין משרדי עורכי דין עלולה לבלבל את מי שאינו בקיא בתחום.

ראשית, כדאי לקבל המלצות על עורכי דין. חשוב להגיע למשרד ולהתרשם מעו"ד פלילי ברמה האישית כדי להבטיח התנהלות אמינה. שנית, רצוי לשאול את עורך הדין על הניסיון שלו. עורך דין פלילי מכיר היטב את הוראות החוק ואת פסקי הדין התקדימיים. הוא יכול להשתמש בהם כדי לייצג את הנאשם ולנסח עבורו אסטרטגיה משפטית אפקטיבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה