יום שני, 16 במאי 2016

גידול קנאביס רפואי

צמח הקנאביס מכיל משפחות כימיות של חומרים שונים והוא משמש בין היתר למטרות רפואיות. צריכתו מאושרת בישראל כתרופה רק בפיקוח רוקחי, אולם מי שמחזיק ברישיון יכול גם לבחור האם לגדל את הצמח באופן עצמאי
קנאביס משמש לטובת טיפול בסוגים שונים של בעיות רפואיות. הסיבה לכך היא שמדובר על צמח שבו משפחות כימיות של חומרים כמו טרפנואידים, פלבנואידים וקנאבינואידים. ברוב העולם וגם בישראל השימוש בקנאביס וייצורו או החזקתו אסורים ללא פיקוח. בארץ הוא גם נכלל בפקודת הסמים המסוכנים, למעט צריכה שמאושרת כתרופה בפיקוח רוקחי. במקרים אלו זני הצמח מתחלפים בהתאם למצב הרפואי והמינון נקבע לפי מסגרת המעקב.
מי שמחזיק ברישיון יכול להחליט על גידול קנאביס רפואי באופן עצמאי. אלו עקרונות הגידול הנכונים:
א. ציוד - גידול קנאביס דורש מים, אדמה ואור. ניתן להשתלב בשלב הראשון במים שמגיעים מהברז, אך חשוב לדאוג לרכישת אדמה לגידול עציצים או שתילים. את האדמה ניתן לרכוש בחנויות גינון בעלות של כמה עשרות שקלים בלבד. בנוגע לאור, גידול מקצועי יחייב שימוש בנורות פלורוסנט או חשיפה ממושכת לאור טבעי. האפשרות הטובה ביותר היא לרכוש נורה ייעודית לגידול קנאביס בהספק של 250-400 וואט.
ב. הנבטת זרעים - לאחר שמשיגים את הציוד הנדרש ניתן לעבור לשלב ההנבטה. מומלץ לקחת נייר מגבת, להרטיב אותו מעט ולהניח עליו את הזרעים. יש לשים לב שהזרעים לא יהיו קרובים מדי אחד לשני ולעטוף את הנייר בשקית ניילון. אחרי שהשורש מתחיל להציץ מהזרע, ניתן להעביר אותו לעציץ קטן.
ג. צמיחה - בתקופת הצמיחה יש להקפיד על תאורה בגובה של 15 ס"מ בין המנורה לראש הצמח. המלצות נוספות הן לנקז את המים כדי למנוע הצטברות באדמה, להשקות באופן מחזורי ולדאוג לאוורור.
ד. פריחה - בשלב הזה הצמח אמור לקבל 12 שעות קבועות של אור ועוד 12 שעות קבועות של חושך מוחלט. החומר הפעיל בקנאביס שנקרא THC נמצא בפרחי הנקבות, בעוד את הזכרים ניתן להשליך לזבל. מבדילים בין זכר ונקבה לפי ענפי הצמח: שערות ירוקות ולבנות מעידות על כך שמדובר בנקבה, בעוד שקי אשכולות קטנים יעידו שמדובר בזכר.
למה לגדל קנאביס רפואי?
קנאביס רפואי משכך כאבים, מונע בחילות ומגביר את תחושת התיאבון. הוא נפוץ בשימוש בקרב חולי סרטן ויש לו השפעות מרגיעות לטווח קצר וארוך. אנשים שסובלים מפוסט טראומה מקבלים גם הם מרשם לעישון וגידול קנאביס רפואי, כמו גם צעירים או מבוגרים עם אפילפסיה.

לסיכום, גידול קנאביס הוא תהליך ארוך שצריכים לצבור בו מיומנות וניסיון. בעיקר חשוב להקפיד על תאורה, אדמה ומים. אחרי שמגדלים קנאביס רפואי ניתן לצרוך אותו בבליעה, עישון או אידוי. הוא מומלץ לטיפול בספקטרום של מצבים רפואיים ומתאים לטווח גילאים רחב.

גידול קנאביס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה