יום שני, 23 במרץ 2015

גידול סמים

גידול סמים.
.
.
המשטרה בלחץ - גידולי ענק של סמים נחשפים עוד ועוד - על כל גידול שנתפס יש עשרות אם לא מאות גידולים שלא נחשפים ולא יחשפו. יש המחשבה מחדש במשטרה האם "עבירות הסמים" הן תוצר של עבודה מערכתית שאינה נכונה - על רקע זה יש ועולה השאלה האם "המלחמה" בחולים באמת נחוצה ? האם הטיפול המערכתי ב"סמים הקלים" לא מעודד את השימוש בסמים קשים הרבה יוןתר ? או אולי נכון היה להפסיק להתעסק ברבבות אלו שרואים בגרס/קנאביס תרופה ? מה עושים עם שלל מגדלי הסמים ?
.
מדובר כמובן בגידולים של סם הקנאביס בעיקר - מה שמאפיין את הצמח הוא קלות הגידול. בכלל בזריעה "פשטה" ליד מקור מיים מספק - הצמח גדל ללא הרף. כמות המגדלים עצומה - אבל.... בנסיבות אלו הצמח חשוף לעיניים בולשות.
.
כך מגיעים לגידולי סמים ביתיים - יש את אלו שמגדלים בעציצים - אבל שוב השכנים והחברים והמודיעין בפעולה. אז הגידול עבר לארונות למיניהם - נכון שמגדלים בבית יש צריכה מוגברת של חשמל - אבל ההבדל אינו כזה גדול - כל עוד מדובר בגידול ביתי "סביר".
.
אבל שיוצאים אל דירות הגידול המציאות מסתבכת - צריכת החשמל הגדולה מדליקה את רכזי המודיעין של משטרת ישראל שמקבלים דיווח בזמן אמת !
.
את הבעיה הנ"ל פותרים המגדלים בסיוע גנרטורים.
.
.
עכשיו להסבר למה יש כל כך הרבה גידולי סמים ?
.
הסיבה פשוטה - יש שוק ענק לאותו הקנאביס. גם יש שינוי בענישה של בתי המשפט בתחום.
.
אם לפני שנים שהחשיש וה"גראס" היו מוברחים מסיני אז עלות ק"ג הייתה נמוכה ביותר - כאן עם הקפיצה ל"קנאביס רפואי" יש קפיצה של ממש באיכות. והקפיצה במחיר היא הרבה יותר מאשר ניתן להעלות על הדעת - כיום המחיר הינו מעל ל 100 ש"ח ליחידה של גרם.
.
אז יש מחיר. יש רבבות שהחליטו שמדובר בתרופה עבורם - אבל הם לא מצליחים לקבל את הרישיון המיוחל בשלך בירוקרטיה לא מובנת - למרות המלצות רופאים !
.
כך נוצר ה"שוק" לקנאביס רפואי.
.
היום השאלה שנשאלת על ידי המשטרה היא האם "עודף עבודה" בתחום זה לא מעניקה לקנאביס סוג של הילה שלא במקום ? האם לא הגיע הזמן לשחרר ולהתמקד באירועים פלילייים החמורים הרבה יותר ?
.
הענישה:


אחד המוקדים של המשטרה בטיענות היא כמובן שתיקים רבים, גם של גידול סמים (קלים בעיקר), מסתיימים בענישה קלה ביותר (אפילו ללא הרשעה פלילית). כמובן מכאן עולה השאלה האם אין למשטרה אחריות בכך שטיפול הלא נכול בתופעה ?
.


מוטי אדטו, עו"ד.
www.adato.co.il





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה