יום ראשון, 28 בספטמבר 2014

המפגש הלא סביר:


כמובן הכוונה היא למפגש הלא סביר בין רכב לאופניים !




חייבים למצוא פתרון ליצירת איזון בתחבורה הראויה ושימושי הדרך בין אלו שיום שישי מסתיים אצלהם בשש בבוקר בשבת בדרכם לביתם - ובין אלו שמתחילים את היום ברבע לשש בבוקר על האופניים.




בעבר המטרה הייתה להוריד מהכביש את נהגי הלילה הצעירים - אז החוק קבע איסור נהיגת לילה על צעירים - אז הם היו יושבים ברכבים עד הבוקר - זה לא היה פתרון.






אח"כ קבעו שאפס אחוז אלכוהול על צעירים - זהו הפתרון - האם התוצאה היא שהם ממתינים לבוקר על מנת ששרידי האלכוהול יעלמו  ? אז נהג עייף עדיף על נהג שגופו מכיל שרידים של אלכוהול  ?




כיום יש עוד רדיפה של מי שגופו מכיל תוצרי חילוף המלמדים על קנאביס - מיותר לציין - תוצרי החילוף נימצאים בגוף עד שלושה שבועות אחרי השימוש וההשפעה היא של 6 שעות באופן מירבי - עוד על - http://www.adato.co.il/עבירות-סמים




מה הפתרון ?




ראשית תחבורה ציבורות - תחבורה ציבורית כאופציה להצלת חיי הצעירים שנאלצים לנהוג על מנת להגיע לביתם ! נכון שבת וכול זה - אבל אנו מדברים על פיקוח נפש ממש ! העברה של רבים לתחבורה ציבורית יכולה להוביל להעלאת הבטחון בכבישים !


הפתרון למי ש"חייב" לנהוג הוא פשוט !


להסביר את העדיפות בתחבורה ציבורית !


ללמד שעייפות שווה בעוצמתה לאלכוהול !


ללמד שיש להיות בנהיגה מודעת !






כבישי האופניים:\


לדאוג שתהה נוכחות משטרתית בכבישי האופניים - בכול אזור כמעט ויש כביש שם יש נוכחות גבוהה של רוכבי אופניים !


לשים את הנוכחות של המשטרה גם באם זאת לא מובילה לדוחות תנועה !


בנוסף - כל אדם שעולה על "כביש אופניים" חייב להיות ברמת מודעות לנושא של ה"כביש המיוחד" שהוא עולה עליו - גם באם התחבורה מותרת ב"כבישי האופניים" חייבת להית מציאות שכול אדם שעולה שם על הכבישים בשעות מסויימות עובר בדיקת אלכוהול - והסבר על מודעות להוכחות של אופניים באותן השעות !


הגבלת מהירות:


מיותר לציין - באותןם הכבישים ואותן השעות - כחלק מהמודעות חייבית להיות הגבלת מהירות של הרכבים ! אלו הם הרכבים שנכנסים לכביש אופניים ! ולא להיפך !




יצירת ניסוי:


יש לחשוב - כניסוי (יותר קל להעביר ניסויים) - אולי הגיע הזמן להקצות, כניסוי,  אפילו את הכבישים באופן בלעדי לרוכבי האופניים !


היינו כבישים מסויימים בימי שבת בשעה 06:00 - 10:00 בבוקר לנסיעת אופניים !


אבל עד אז אפשרי בהחלט להוריד את המהירות בכניסה לכבישים ב 50% !


לפקח על הכניסה שם לכבישים הנ" ל !


כל אלו יובילו למודעות גוברת - מודעות לצורך היא ההתחלה של הציות !











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה