יום ראשון, 28 בספטמבר 2014

מדד העושר:




שר האוצר מבטיח להוזיל לציבור את מחיר החשמל באחוזים דו סיפרתיים - ואני אומר - להכניס לחוק החשמל את החובה של המדינה לספק כמות חשמל אפילו יותר מינימאלית לכול אזרח שהו - ובחינם.




בעיני זה הרבה יותר חשוב שכול בית יקבל בחינם כמות חשמל שמאפשרת להחזיק מקרר ותאורה בכול הבית.


בעיני זה חשוב הרבה יותר שיהיה סוג של שיוויון בשירותים - מאשר הוזלה שמי שבעיקר יהנה ממנה הם אלו שיש להם הרבה צורכי חשמל ! אני לא מדבר על מיזוג חינם ! אלא להבין שאין דרך לחיות כיום בלי רמה מינימאלית של חשמל !


אין סיבה שאם משהו צורך חשמל פי 5 מהמקובל - יקבל הנחה !  אלא יש סיבות רבות שמי שצורך  50% מהמקובל לא ישלם דבר !




לאחרונה טיפלתי בתיק של גב' חמודה אחת שאחרי צבא עברה תאונת דרכים - במזך זמן ארוך מאוד היא לא עבדה - גם רוב פגעי הגוף לא הצליחו להיות משוייכים לתאונה - כך יצא שהיא חייתה על "הבטחת הכנסה" במשך שנים - היא בעקבות עשתה זנות.




היא אמרה לי - "אתה קולט היינו בלי חשמל חודשים !". היא הוסיפה - מזל שמיים לא מנתקים !


אני אומר - יש צורך להחליט שכל מי שהוא מעל לגיל 85 לדוגמא - יהנה מחשמל חינם - כי אותם האזרחים חייבים הרבה פעמים להחליט על עדיפות בין מזגן לסופר לתרופות !




אני חושבה שכל מי שהוא נכה מעל רמה מסויימת חייב להנות מרמה מסויימת של חשמל חינם !


שכל אזרח חייב לקבל רמה מינימאלית של חשמל ! (אולי בלי מזגן - אבל צריך).


בעיני זה חשוב הרבה יותר מאשר להוריד את המחיר חשמל לחברים העשירים של שר האוצר !






החשיבות:


להבנתי אין הרבה דברים שיכולים להשפיל אדם כיום כמו העדר חשמל ! אני רק חושבה על אותה גב' שהסבירה לי שפשוט ישנים יותר מוקדם !


לתפיסתי העיסוק בהפחתת מחיר החשמל הוא ראיה סקטוריאלית צרה של המציאות - מצד הסטור שלא יודע מחסור.


 www.adato.co.il הגיעה הזמן לטיפול במקום יצירת התנאים לענישה עתידית !


מוטי אדטו, עו"ד.

























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה