יום שלישי, 30 בספטמבר 2014

האם המערכת חולה ?




אתמול הייתי בדיון מספר אין סוף בתיק רצח שם אני מייצג.http://www.adato.co.il/רצח


על הדוכן ד"ר חן קוגל ללא ספר הפתולוג/רופא משפטי הבכיר ביותר בישראל. ה"בעיה" היא שהוא בא מטעם האמת ! וזאת חתיכת "בעיה חמורה" במערכת בארץ. שנים האמת העובדתית התישרה בעקבות הממצאים בזירה - ולא עוד !






ד" חן קוגל מגיע כהחלטה תקדימית כעד הגנה ולא כעד תביעה ! (על התקדים נכתוב בסיומו של התיק).


בית המשפט החליט לאור התקדים לאפשר להגנה שיחה מוגבלת עם המומחה מטעמה - היינו ישלחו שאלות ויש תשובות - ורק מותר למומחה להסביר את התשובות להגנה !




התביעה הפלילית, כאקט נדיר בתיק רצח לבטח, בשכרון כוח ועוצמה כבר הגישה סיכומים מראש (בסיום הדיון יבקשו להגיש סיכומים מחדש).




ללא ספק, באופן נדיר, ממצאיו של ד"ר חן קוגל חד משמעיים (נהוג לערפל ממצאים רפואיים שכן הכול אפשרי, נדיר ואפשרי) - חד משמעית - החתכים בוצעו בגופו של המנוח שזה כבר היה 30 שניות לאחר שנדקר וללא לחץ דם  - הסיבה לירידת לחץ הדם מבחינתו היא פשוטה - דקירה שנדקר קודם לכן.




על קצה המזלג מההיבט הרפואי: יש שתי סוגי פגיעות משני מקורות - דקירה קטלנית וחתכים של סכין יפנית - השאלה מה קדם למה ?




לאורך תעלת הדקירה יש הסנקה של דם לרקמה השומנית - מה שמלמד על כך שבעת הדקירה הקטלנית האיש היה עם לחץ דם (בדרך לפגיעה הקשה במנוח חייבים לעבור את הרקמה העורית).


מצד שני שני חתכים אכזריים ועמוקים הם ללא כל היבט של הסנקה  - היינו נגרמו לאחר המוות או בסמיכות למוות !


כאן רואים איך המערכת מתעוותת - איך קשה לצדדים לחיות עם כך שלמעשה התיק קורס - מצד אחד ממצאים חד משמעיים  - מצד שני בית המשפט מחפש פתרון לקריסת קו התביעה, הגורן והיקב הם המקומות הקרובים - הם הגיעו להמצאה של סיפורים ואפשרויות אלו שמעולם לא נחקרו - שאת הברור שכחו !




הברור הוא שהמדינה עיוותה תיק רצח שלם והמציאה עובדות ושינתה ראיות - הכול על מנת להביא להרשעה !


אז עכשיו תהה עבודה קשה לכול הגורמים - איך "לשנות" את העדויות שיש ואיך ליצור ראיה חדשה שמעולם לא הייתה ! איך לישב את הממצא הפורנזי אל מול המציאות שהעדות היחידה שיש שונה באופן חד משמעי !




מה לעשות שהם כבר הגישו סיכומים הפוכים ! האם לשנות את העדויות או להסביר את הממצא באופן מעוות !


מה עוד היה בבית המשפט בתיק הרצח ? התברר שמסמך מהותי ביותר "שלפי המדינה  - אינו קיים" התגלה. מדובר בחוות דעת של הרופא המשפטי מטעמם שסותרת בפועל חוות דעת אחרת של האיש ! שההגנה עתרה שוב ושוב בחיפושים אחריה ! המדינה טענה שוב ושוב שאין !




מתברר שיש !




אז איך מסבירים ? אומרים ש"טעות" לא סתם "טעות" אלא "טעות בתום לב". כאילו אין סוף פעמים הם לא טענו לדביקה של הנושא והתחייבו שאין !




בית המשפט, כחלק מהמערכת, מסביר להגנה בתיק רצח שאפשר היה לבדוק את הממצא עצמו פיזית ! (איינו אין נזק להגנה לפי בית המשפט  - שוב ראיה מתגלית בסיום התיק הפלילי - והיא מהותית - ואין נזק ! כך רואה זאת בית המשפט ).


אבל כאן  - בדיקת הממצא הנ"ל היא זאת שהביאה את כל שינוי התיק ! היא זאת שהפכה את התמונה וחידשה את ההליכים למעשה אחרי סיכומים ! היא זאת שהובילה לממצא פורנזי שיבטל את הקביעות המגוכחות (היום ברור) של המומחה הקודם !




אבל איש לא אומר למה המדינה במשך אין סוף בקשות טענה שראייה מהותית שנחוצה להגנה - אבדה !


למה בתיק הפלילי התברר שהמדינה מצהירה שוב ושוב על ראיות שיש לה בתיק רצח - ועד לסיכומים - עדיין אלו לא ניראו !


עכשיו שהתמונה חייבת להיות הפוכה - האם משהו יביט ?



















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה