יום רביעי, 22 באוקטובר 2014

הגיגים על פרשת הרב פינטו:

פרשת כבוד הרב פינטו מסתבכת:








מהדיון בעליון בעתירה כנגד הסדר הטיעון עולה שההסדר טיעון איפשר, באופן חריג, לנחקר לשלוט בהליך החקירה כנגדו ממש. עורכי דינו של כבוד הרב עשו עבודה מדהימה.










אבל מה שמוזר באופן קיצוני היא התוצאה הבאה - האירוע הבא - מר ארביב עדיין לא ננחקר במשטרה כלל. כל שמשמעות ההסכם של "עד המדינה" לא מובנת !








למה זה מוזר -






אשמה בהנחה: נניח לרגע מספר תרחישים אפשריים: מנקודת הראות של סנגור פלילי :




א. נניח לרגע - מר ארביב היה בעת החקירה במשטרה (מח"ש) מספר ומודה באשמה - במצב זה אין צורך בהסדר הטיעון הנ"ל ! אז למה לבצע את ההסדר עוד לפני שחוקרים את הניצב ?










ב. נניח לרגע - תרחיש ב' - מר ארביב מספק הסבר לא רק סביר אלא מבריק - היינו לא הייתי במקומות אלו ואלו בעת האירועים, יש לי הסבר מלא לדברים שהרב העביר - ומתברר שההסבר "אוכל" היינו אין מה להעמידו לדין - הוא זכאי בלשון העם.






עכשיו במצב דברים שכזה - האם המדינה תוכל בכלל לא להאשים אותו בפלילים ? הרי משפט ימשך שנים והכשלון בהמשך  יהיה יתום ! היינו האישום הוא "חסינות" כנגד הטעות האיומה בהסדר היעון חסר האחריות.






ג. נניח לרגע  -אחרי בדיקה של הנתונים -  האירוע הוא משמעתי בלבד ? היינו יש אבק אבל זה לא מהסוג הפלילי ?  האם החוקרים שמסרו את תיק הדגל יוכלו לוותר על האישום בפלילים ?


הרי לאחרונה התרגלנו לאבק שכזה ! האיש פורש ולא מואשם ! ניצב אחרי ניצב פרשו לאחרונה - לא תמיד בחנו את העובדות גם לא בפן המשמעתי - למרות שברור שיש, לא פעם, פגמים מוסריים בהתנהלותם  !




הרי מה שיוצא הוא שכבוד הרב סיפק להם חומרים להם יש מספר הסברים - הוא הרי לא מתחייב במסגרת היותו עד מדינה לדבר מלבד העדות !




אז מה יוצא - הרב חמק מעונש של אמת - ומר ארביב נפגע בלי סיבה או אם סיבה חלקית ביותר.










http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4581948,00.html




בסיומו של הליך ניתן צו על תנאי והתיק צפוי להימשך בקרוב.


השאלה עכשיו היא באם כבוד הרב יחזור מחו"ל במידה וההסדר הטיעון עימו יפסל ?





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה