יום רביעי, 22 באוקטובר 2014

ידוי אבנים בירושלים

ידוי הבקבוקים/אבנים בירושלים:






משהו, במשטרת ישראל, רוצה שנחשוב שהוא "עובד" - אני מתקשה לראות בפעולות בלי חשיבה יצירתית  - "עבודה".




כל פעם שהמשטרה לוכדת מידה אבנים - היא מציגה זאת כהצלחה במלחמה ביידויי אבנים בבירה - בטלויזיה מציגים את המבצע המסובך ללכידת אותו האדם ממש בצילומים טרמיים - כולל כוחות הגיבוי ועוד - לתפיסתי - הדבר חייב היה להיות חסוי ! זאת פשוט פעולה שתסייע למפגע הבא  - גם בעת המשפט החומר הנל לא צריך להחשף כאמור בסעיף 74 לחסד"פ  - אלא צריך להית חסוי עד כמה שהדבר אפשרי !




השאלה היא האם בכלל ראוי להציג מבצעים שכאלו - שהעונש הוא לא פעם עבודות שירות, או, מאסרים על תנאי.


גם עתה שלאור החקירות במשטרה הם מגיעים למידי אבנים  - אני מסרב להתפעל.








מה המשפט הפלילי נדרש לעשות:






מערכת המשפט הפלילי ומערכת החוק כולה צריכות לשונת הילוך, מדובר הרי בטרור מוכוון מעל, אותם צעירים מוכנים לשבת בכלא אפילו, זמן קצר כמובן, על מנת להיות חלק מהמנגנון הפלסטינאי והנרטיב המתאים.




צריך לסווג את אותם המפגעים כמחבלים -  הם לא בודדים ! הם חלק מאירגון טרור של פיגועים ללא יד מכוונת, במובן של זמן עבר, אולי, אבל עם הדרכה צמודה, יש יד מכוונת שיוצרת את התנאים ואת הרצון !


אותה יד מכוונת אומרת - לכו קחו בקט"ב, אבן, חזיז ועוד ותידו אותו. זהו אירגון הטרור משנה את פניו - היום אירגון הטרור כבר לא נדרש להדריך - ההדרכה היא בנט - רק צריך להציב יעד של מהומות - והיעד מוגשם !








הענישה הפלילית:






שאנו בוחנים את האירוע כנקודתי - הענישה היא סופר נקודתית ולוקחת בחשבון שיקולי שיקום ועוד - וזה לא נכון במלחמה בטרור- לא הייתה בעיה של שיקום ! יש בעיה של טרור.




מערכת החוק שמביטה על ידוי האבנים (לא פעם בבית המשפט השלום) כאירוע נקודתי של קטין או "בגיר צעיר" לא מסוגלת בכלל להעניש - לבטח שלא שיש עורך דין פלילי מכוון מטרה.








מה צריך להיות:






כתב האישום חייב לכלול חברות ב"אירגון טרור" היינו הגדרת אירגון הטרור חייבת לקחת בחשבון את צורת ההתנהלות שמקיימים המחבלים היום.








הענישה:






הענישה הנדרשת היא שונה - חייבים להיות הרכיבים הבאים בענישה: (מלבד המאסר כמובן):




א. שלילת רישיונות נהיגה -  גם לצמיתות. (כמו אחרי תאונת דרכים קשה).


ב. תשלום מלוא הנזקים שיש לרכבת - היינו פיצוי על נזקים ברמה של מאות אלפי שקלים - (את הפיצוי אפשר להשאיר במובן האזרחי) - כך שאותו צעיר יעבור הליך של פשיטת רגל או חלק עצום מכספו ילקח.


ג. הגדרה של אדם כמחבל (חבר באירגון טרור) חייבת לכלול שלילה של זכויות כלכליות מהמדינה למספר שנים  - החל מחוסר יכולת ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, דרך מניעת תשלם קצבאות).


ד. לאור העובדה שברור שיש תשלומים מהרשות הפלסטינאית למשפחה - יש חובה לבצע בדיקה כלכלית מלאה של מקורות ההכנסה של המשפחה ! על ידי ראשויות המיסים השונות ועוד.






חזרה על ביצוע עבירה פלילית:




חייב החוק לקבוע שאם יש חזרה על ביצוע עבירות בטחון - תהה שלילה של האזרחות של אותו האדם (באם הוא אזרח) או מניעת היכולת להתאזרח במדינה לצמיתות.




מה מצופה מהמערכת:




להפסיק לדבר ולהתחיל להפעיל את הראש - בנוסף לרגליים.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה