יום שלישי, 12 במאי 2015

סיום תיק הרצח המנוח אורגיל מואטי ז"ל.

סיום תיק רצח  -המנוח אורגיל מואטי ז"ל
.


בשלוש השנים האחרונות ניהלתי תיק רצח ענק (מעל ל 2000 עמודי פרוטוקול). תיק הרצח בדבר מותו של אורגיל מואטי ז"ל.
.
התיק הסתיים באופן של הרשעה בהריגה - להבנתי לא הריגה שהיא על סף רצח - אלא להיפך, הריגה מתוך פזיזות.
.
קשה להיה להוכיח שהאירוע התקיים באופן שהוא שונה לחלוטין מזה שתואר בכתב האישום (גם במקום שונה).
.
אני הביא כאן מספר דוגמאות שימחישו עד כמה צוות החקירה לא חיפש את האמת - אלא יצר מציאות וניסה להפוך אותה לאמת:
.


 החוקר המוביל את החקירה:  997/16: "אני חושב ששלושה שחוברים יחדיו להגיע לפגוש, אהה, פלוני או אלמוני, בנסיבות כאלו או אחרות, מתוך הבנה שכולם מבינים שהולך להיות פה אירוע אלים, - אני לא מוצא לזה הסבר, לפחות הגיוני, כבן אדם נורמטיבי, אלא לכתב אישום בגין רצח".
972/1: חוקר : "אני יודע שהתכנון היה שאחד החשודים יגיע חמוש בסכין, אני יודע להגיד שהנאשם פה הגיע חמוש בסכין, זה דברים שאני יודע להגיד אותם בדיעבד. מתוך זה אני יכול להניח שכנראה כוונת החבירה, החמושים, לפגוש את הקורבן, ו, הרצח, שאני ממשיך לקרוא לזה, לא הייתה תמימה".


המשטרה מניחה רצח !


היינו אין בכלל חקירה של האירוע.
.
השאלה היא תמיד - למה שוטרים "מניחים" ולא חוקרים ?
.
להבנתי עצם העובדה הנ"ל של הנחות על הנחות במקום בדיקות מחייבת להוביל לזיכוי מלא מרצח.




.
מוטי אדטו, עו"ד.
www.adato.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה