יום שלישי, 12 במאי 2015

טיעונים הפוכים פרק ב

עד כמה מותר לתובע לטעון טיעונים הפוכים ?
.
כזכור יש טענה שבייחס לעדים  -אלו שיקרו עצמם לדעת. נביט לרגע מה אמרה המדינה על עדותם:
.


מכאן עמוד 15 סעיף 7: סיכומים מתוקנים:


"המאשימה תבקש מבית המשפט הנכבד להעניק לאמרותיו המפלילות של ד.. משקל מלא"..


במשפטו של אותו ד, מה אמרה המדינה ?
.


סיכומי המדינה - עמוד 24 שם - מתחיל במילים: "שקריו של הנאשם:  (של ד').


.1. "כתב האישום, הן כנגד הנאשם והן כנגד יתר המעורבים, התבסס רובו ככולו על גרסתו של הנאשם.


2. חרף האמור לעיל ולמרות שהנאשם לא העלה טענת זוטא, הסתבך הנאשם שוב ושוב בשקרים, חלקם שקרים מהותיים. נוכח העובדה שהמחלוקת בתיק זה הינה בעיקרה משפטית לא הרחבתי בנקודה זו...".
.
זה המקום לציין - ההגנה עדיין ממתינה למוא חומר הראיות עליו התבססה המדינה בעת החקירות של ד' - במסורת תיק פלילי זה ההגנה הייתה מיואשת מהמדינה שתעמוד בחובותיה בדין - אבל העלתה את הדברים בסיכומיה.
.
הציטוט הבא מסיום החקירה החוזרת:
 
1213/18: אדטו: .....אני מתנגד לשאלה, ואני רוצה להסביר. אני לא מקבל את החומרים מהתיק המקביל. אני לא מקבל את החומרים מהתיק המקביל, זה לא שלא ביקשתי, זה אני לא מקבל...................................................


כ.ה.ש: ....למה אתם לא נותנים לו את החומר ?


התביעה : אנחנו ניתן לו כל חומר שהוא רוצה".
.
.
שוב עד תביעה מרכזי - בתיק רצח - המדינה סבורה שהוא שקרן !
.
עדותו של ד"ר חן קוגל הוכיחה שהוא שקרן !
.
הראיות הברורות כיום מוכיחות שהוא שקרן !
.
המדינה יודעת שהוא שקרן - בתיק המקביל !
.
המדינה מחזיקה חומרים שמוכיחים שהוא שקרן ולא חוספת !
בתיק כאןם המדינה מבקשת להעניק את מלוא משקלה של האמת לעדות !




מוטי אדטו, עו"ד.
www.adato.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה