יום שישי, 15 במאי 2015

הנפילה - דברי רונאל פישר בבית המשפט

רונאל פישר הדברים לשופט:
.
הדברים שאמר רונאל פישר לכבוד השופט צרבו את ליבי. הוא בן אדם, טעה או לא טעה, אבל עדיין בן אדם - הוא רואה את האירוע כאירוע כלכלי.
.
מה שהיה לי קשה עם עצמי הוא בגישה - כמה בקלות האדם נעלם ואני כעורך דין פלילי מביט על המציאות בעיניים שלא רואות את האדם - אלא את האירוע כלפי מערכת הצדק.
.
האם באמת האשמה היא בעורך הדין הפלילי שמטפל בלקוח ומגלה סוג של "פירצה" שתחסוך לו שעות, חודשים ושנים לא אחת של עבודה קשה ?
.
עבודת עורך הדין הפלילי:
.
כעורך דין פלילי אתה מתרגל לעשות הרבה מאוד עבור הלקוח שלך - כל כך הרבה שיתכן והמדרון הוא טיפה חלקלק. פעם בהרצאה אמר את הדברים עו"ד דיויד וינר ז"ל. הוא אמר תחשוב שאתה מוקלט - תמיד. תפעל לפי הדין.
.
אבל אותו דיויד וינר ז"ל שהיה סמל היושרה עבורינו עורדי הדין הפליליים נדרס בפועל על ידי "עודף רצון" שלא לומר עבריינות בהתנהלות - של יחידה חוקרת. הוא לא עמד בכוחו והתאבד. הוא פעל כדין - זה מוסכם על ידי הכול !


 שם שהיה "עודף רצון" - סגרו את הדברים בעודף רצון. לא עברו לבחון עבריינות אצל היחידה החוקרת.
.
עודף רצון מערכתי 2:
.
כיום אני אחרי זיכוי בתיק רצח (פרשת אורגיל מואטי ז"ל) שם היה עודף רצון מערכתי - עד כדאי עיוות דין - והאמת היא שלא פעם כמעט ונכנעתי - רק לקוח שהביט בעיני ואמר  - אבל לא רצחתי, לא רציתי את זה - רק הוא נתן לי את הכוח.
.


ההבחנה בין האנשים:
.
בעיני החלק של מי שהיו עובדי מדינה - והיו חלק ממנגנון הפשע שם - גדול הרבה יותר. להם לא היה מדרון חלקלק !
.
בעיני באם ידעו בפרקליטות על המתנות יקרות הערך - כפי שנאמר בתקשורת שעו"ד רונאל נותן לפרקליטה דוד - ושתקו - קשה לי לעשות מדרג - אבל מדובר באשמה של ממש !
.
בעיני שוטר שמוכר חומר מתיק החקירה חמור עשרות מונים מעורך הדין שמוכר את החומר בהמשך ללקוח.
.
בעיני שלא בוחנים הוכל - ושבועות וחודשים ממזמזים את החקירה על התיקים של זמן עבר - זה מור עוד הרבה יותר.
.
סיכום:
.
אין מילים טובות לומר בסיומו של הליך זה.
.
אבל דרוג העבריינים חייב לקחת בחשבון את התפקיד של כל אחד מהם - התפקיד של מי שמוביל מערכת או שהוא במשרת אמון במערכת - משנה את הצבע עבורו של התוצאה הסופית.
.
כיום, לאור מה שעולה - לקחת את מר רונאל פישר ולשים אותו בתפקיד "הנאשם המרכזי" זה הרבה יותר ממה שראוי.
.
מוטי אדטו, עורך דין פלילי
www.adato.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה