יום שלישי, 12 במאי 2015

טעונים הפוכים במקומות שונים -תיק רצח המנוח אורגיל מועטי ז"ל

טיעונים הפוכים במקומות שונים:
.
לצד העובדה שהמדינה קידמה את הסדר הטיעון של א. באופן שיקבל עבודות שירות - באותם הימים נחקר אותו א' על ידי המדינה.


936/28: התובעת : "ואם אני אגיד לך שאותי זה נורא גם כן מפתיע, או לא מפתיע, שאתה הייתה עם מברג או עם סכין ? בדיוק מאותה סיבה. אם יום לפני זה היו מכות, ועכשיו אתם הולכים לחפש את אורגיל, אז זה מפתיע אותי שאתה לא הייתה עם סכין".


היינו ברור לתובעת שא. היה עם סכין/מברג ! באותם הימים מקדמת התביעה הסדר עם אותו א - שם אין סכין ואין מברג ויש רק שישה חודשים של עבודות שירות ! מדובר בעד שהעיד רק על משהו אחד - הוא לא ראה כלום !
.
היינו האיש מקבל הטבה מהותית תמורת העדר ראיה כלל !.
.


1157/4: התובעת   "אתה יודע שו... לקח את הסכין מהבית של אלעד ?" אומנם שאלה – אבל המציאות ברורה לכול - לכולם בתיק הפלילי ברורה המציאות – הסכין - יצאה מביתו של מר א. הנאשם לא ממש צריך להחביא את הסכין מחברו הקרוב, עוד ברור שהנאשם לא צריך "לגנוב" את הסכין, אז למה לא בדקו את השאלה מהיכן יצאה הסכין ? למה הבית היחידי שבו לא בוצע חיפוש הוא ביתו של מרר א. ממנו יצאו, שם השאירו את התיק, שם התחבאו – והוא "שלא יודע דבר" נהנה מחסינות.
.
רמת השקרים של העד הנ"ל הובילה אתץ בית המשפט להעיר:


 898/25 כ.ה.ש: "רגע, אתה זוכר שלפעמים אתה צריך לענות אמת ?".
.
עכשיו תעלה השאלה - האם זאת המציאות להעניק לאיש הסדר עד מדינה בפועל - היינו לסיים את התיק בשישה חודשי עבודות שירות ?
 .
מדוע הדבר עולה שוב ? כי היום ברור לחלוטין מהכרעת הדין: א. שיקר עצמו לדעת בכול שאלה וכל נקודה ! אבל ... וזה אבל גדול - המדינה ידעה בזמן אמת - ולא טיפלה בשקרים - אלא ניצלה את העדות על העדר ראיה לצרכיה.
.
 שלא יהיה ספק ראיות כנגד א. היו מהרגע הראשון - אבל הייתה סוג של החלטה מדעת להתעלם ! (אם לא אין הסבר).
.


1070/3: ש: ..." א.... טוען בפנייך שהוא לא היה ב, ב, שהוא לא השתתף במרדף אחרי המנוח, נכון ? ת: שהוא לא היה בסמטה. ש: נכון. שהוא לא רץ אחרי המנוח. ת: אלה העדויות, מהעדויות עולה שהוא לא רץ אחרי המנוח.


אדטו: נכון. אבל יש סידרה של עדויות של עדין כמו אאאא, בבבבבב וכדומה, שאומרים ששלושה אנשים רצו אחרי המנוח. נכון ?                                                  ראש הצוות: יש בחלק מהעדויות, כן.                    ש: או קי. לא חשבת שאתה צריך לזמן את העדים האלה אלייך ?                         ת: את ה?                         אדטו: אלה העדים שנחקרו על ידי התחנה בזירה, בשעה 02:00 בלילה, לאורך 20 שורות לעד. ראש הצוות : כן 
 אדטו: "לא חשבת שאתה צריך לזמן אותם לתחנה                           חוקר ראשי:  לא".
היינו יש ראיות חד משמעיות כנגד חשוד בתיק רצח - המשטרה מחליטה להתעלם !

. קשה לדעת למה החליט צוות החקירה להתעלם מהראיות - אבל תמיד "נחמד" לקרוא את עדותו של אביו של אותו החשוד  -האב זומן כעד הגנה אחרי שההגנה ראתה אותו יותר מידי להבנתה בין חדרי החקירות במהלך ניהול החקירות:
.


: "מדבר עם א..... עם הקצינים, יצא צירוף מקרים שידעתי דברים, ולא הייתה לי ברירה, בשביל להגן על הבן שלי ושילכו דברים כשורה, ושהמשטרה תעשה את העבודה שלה, והבן שלי יגיד מה שקרה, וכל אחד ייתן את חלקו בכול הפרשיה הזו. וכן אם לא הייתי שם מצבו לא היה טוב".


אדטו: נכון. אתה מכיר את הקצינים, את חלקם, לא ?  ת אבא כהן: חלקם אני לא, הכרתי שמה תוך כדי החקירה".
.
על זה נאמר  - ללא מילים !
.



מוטי אדטו, עו"ד.
www.adato.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה