יום שלישי, 12 במאי 2015

חקירה לא חוקית - רצח המנוח אורגיל מואטי ז"ל

חקירה לא חוקית:
.
ההגנה עד לרגע זה מתקשה להבין מה התקיים בתיק הפלילי - אין סעיף חוק שלא עברו עליו !
.
כך מתנהלת חקירה במשטרת ישראל - בייחס לקטין !
.


לפני הציטוט : אין הקלטה - פשוט שכחו להקליט את החקירה הנ"ל ואת זאת שלפניה (שם גם אין מזכר) כאן יש מזכר ללא הזהרה !


628/20: "יכול להיות מאוד שהוא אמר נחכה לעורך דין, אני רוצה לחכות להיפגש עם עורך דין, אבל בסופו של דבר אנחנו ממשיכים לדבר והוא כן מבקש לדבר". 
.
627/17: "חיבקתי אותו ואמרתי לו: תשמע, אתה בגיל , בן כמה אתה ? אמרתי לו אתה בגיל של הבן שלי, ואמת יש לי בן בגיל 18: אמרתי לו: תשמע תספר לחוקרת את כל האמת, וכדאי שתספר את האמת.


627/29: "...אנחנו מיד כשהוא אמר שאני בדקתי וגיליתי שהעורך דין בדרך, המשכנו לדבר. אי אפשר לעצור. אפשר לעצור אבל שקטין מדבר אתך ורוצה לדבר, ואומר לך: אני אספר הכול, אז אתה לא אומר לו חכה שניה שיבוא העורך דין. הוא אמר, עורך דין ואמרנו לו, שאלתי בררתי אם ראש הצח"מ העורך דין בדרך ? אמר לי העורך דין בדרך. ממשיכים לדבר אתו".
.
מיותר לציין – חקירת נאשם, בלי עורך דין, שהחשוד מבוהל ומהורהר, בלי דבר. חובה לעצור ? מה על החוק ? האם יש צורך תמיד לחכות לתיק הבא ? או לאכוף את החוק כבר בתיק הזה !
.
ניפוץ זכויות ? ההגנה טוענת להעדר משקל  (לכול הפחות) - וזאת רק בשל העובדה שלא טענה זוטא – חיבוקים נישוקים ומילות כיבושים על אב אבוד – כך לא מתנהלת חקירה פלילית !


למה יש טיעון לאין הזהרה:


627/11: התובעת: "הוא מוזהר בחקירה, לא בדו"ח".
.
האומנם ? הרי החקירה שנמסרה היא אחרי הדו"ח ! האם הדו"ח שהוא בפועל חקירה הוא לפני האזהרה ?
.
אבל יש כאן הסבר נוסף – שם נאמר שהחקירה היא לפני הדו"ח !
.
האם אין לנו חקירה שלישית במספר של הנאשם ? הפעם גם בלי דבר ?
.
היעלה על הדעת מצד שני שת/20 נערך אחרי החקירה ? ארי בחינת זמנים מגלה שזה לא הגיוני !


 


עד כמה המצב היה חמור ? דיון מעצר הימים ילמד משהו – 6.5.12:


השוטר שי פלס מצד אחד – הח"מ מהצד השני: שיאמר  - ללא מילים: (מצורף לסיכומים):


2/3: ש: יש ניגוד עניינים בין הייצוג של וווו  לבין הייצוג של אמו ?


ת: לא יודע להגיד לך בשלב זה, אני יודע ששניהם נחקרו כחשודים בתיק


ש: באיזו שעה בבוקר החלה חקירת ואדים ?


ת: בבוקר.


ש: באיזו שעה ?


ת: שעה עשר.


עו"ד אדטו: הייתי במשרדים שלכם, והגעתי לתחנה בשעה 08:30 לערך, ובהתחלה שלחו אותי למפלג נוער, ביקשו שאמתין, ואמרו לי שאצטרך לדבר עם האימא קודם, בשעה 08:35 ואמרו לי שהוא החל בחקירה ולקח זמן עד שיצא אלי, מתי התחלתם את החקירה ?


החוקר שי : החקירה התחילה סביב השעה עשר, שאני יודע שקודם לכן, הוצע לו עורך דין. מה גם שאני ראיתי את חברי, אם איני טועה, לא ב 08:50 , אלא בשעה 09:00 באזור מפלג הנוער".


זה המקום לת/20 – רפ"ק ש  -השיחה החלה שעורך דין אדטו בתחנה - ומונעים מפגש !


"היום בשעה 09:00 לערך......". האם עורך דין אדטו היה במשרדים באותו הזמן לפי תחילת השיחה של הרפ"ק  – כך עולה מדברי השוטרים ??????????????????????? כל השיחה שיש כאן היא הערמה על ההליך התקין  - זאת מרמה של ממש !


התשובה חותכת !


האם יש טעם לציטוטים נוספים מהחקירה שימחישו כמה חשוב להמתין לעורך דין שיגיע ?


".........ניראה קצת מהורהר ומבוהל. .................הנער אמר שהוא יספר הכול רק רוצה לפגוש עורך דין...................".
.
.


אבל הרפ"ק הצהיר שההזהרה הייתה לפני !


627/9: "אדטו: כן, אבל איפה האזהרה ?


רפ"ק: לפי מיטב ידיעתי


אדטו: אני לא ראיתי את האזהרה על כך, אני מתאר לעצמי שהזהרת אותו, אבל איפה זה רשום ?


תובעת: : הוא מוזהר בחקירה, לא בדו"ח. (התערבות בוטה בחקירה נגדית, זה שההגנה שותקת, לא אומר שזהו לא שיבוש של ההליך).


אדטו: כשאתה פוגש אותו אתה לא מזהיר אותו לפני שאתה מדבר אתו ?


רפק: בוא נעשה סדר, הבחור היה בחקירה מול חוקרת שישבה מולו שם, החוקרת הזהירה אותו בוודאות לפני שהיא התחילה לחקור אותו".


..
את החקירה של הרפ"ק ואת החקירה לפני ההגנה עדיין לא קיבלה ! היינו עד לרגע זה חסרות שתי החקירות הראשונות בתיק בידי ההגנה !
.


מוטי אדטו, עו"ד
www.adato.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה