יום חמישי, 28 במאי 2015

הרהורים על דיויד וינר ז"ל

עוף החול - סיפורו של דיויד וינר ז"ל.
.
מידי זמן מה עולה וחוזר לחיינו סיפורו של דיויד וינר ז"ל.
.
בעבר פגשתי נאשם שהורשע שלא כדין (להבנתי) ישבנו בבית הכלא עצובים, שנים אחרי, עצובים עד בלי די, הוא הביט בי ואמר את אלו המילים (ציטוט חופשי): "האמת שלי תנקב אותם עד לסוף הדורות, גם אחרי שאני אשתחרר, גם אחרי שאני אמות, יום יבוא והאמת שלי תעלה ותצא לאור".
.
מדובר כמובן במר עופר גמליאל - שלהבנתי הורשע שלא כדין בפרשת "מחתרת בן עיין" - לפחות אפשרו לומר שהורשע במעשים שנעשו גם אחרי שהוא ניתק עצמו מהאירועים, המעשים של המדינה בזמן המשפט עוד ילמדו בבית הספר של "מה לא תעשה" - באם המטרה היא צדק.
.
לא פעם אני מהרהר בו. הרבה יותר מלא פעם.
.
דות דוד - גב':
.
עכשיו שעורכת הדין, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, הגב' רות דוד על המוקד (החלקי עדיין), לי קשה לראות סנגורים עצובים שמבכים את הסתלקותה מעולם המשפט, לפחות זה המייצג, לבטח המייצג את המדינה.


 לא פעם יעלו באוב את הזך מכול אדם - עו"ד דיויד וינר ז"ל שהובל למותו על ידי מערכת דורסנית - למי שלא זוכר הובלה על ידי פרקליטת מחוז תל אביב שיש שיגידו  שססמתה הייתה : "יקוב הדין את ההר".
.
בעבר כתבתי שיש שיומרו על דיויד וינר ז"ל "השם יקום דמו - כי אנו בני האדם כשלנו". כי כבודו לא הושב אפילו לא על ידי ועד שבדקה את התנהלות המדינה - הרי הם חרגו מכול כלל של התנהלות ! ומסקנות אישיות - לא ממש הובלו, ואנשים לא נענשו.
.
ומסתבר שלאלוהים יש דרכים משלו.
.
רות דוד - זאת שהובילה את החקירה הדורסנית וחסרת המעצורים של חבר - שהשתמשה בכוחות הנתונים לה לצורכים אחרים ולבטח שלא לכך, השתמשה בכוחותיה באופן לא הגון על אדם מוכר ועדיין באופיו - היום היא זאת שמסבירה לנחקרים כיצד לקבל רגע של שקט בהתעלפות קלה. התעלפות שאולי הייתה מצילה את דויוד וינר ז"ל - אבל לבטח שלא הייתה דרכו.
 .
דורסנות בשם היכולת לדרוס ! כוח בשם הכוח !
.
נכון, ברגעים אלו היא לא עצורה.
.
מעט מוזר  - בהתחשב בטיב החשדות - יש כאלו שיגידו תודה לאלוהים שמראה לנו ברגעים אלו את טיב האנשים שהיו שם בצומת הדרכים הזה של הכוח - ואיש לא רצה לומר להם - יש גבולות לכוח !
.
אז למרות כל הצער הרב - אני מעלה את זיכרו של דיויד וינר ז"ל - יש כאלו שיגידו שמדובר בצדק מאוחר, ואני אומר, זאת ההוכחה שגם למערכת הגדולה של פרקליטות חייבת להיות מערכת בדיקה - כזאת שלא מפחדת לומר את האמת בזמן אמת !
.
 ראוי לציין, ועדת הבדיקה ניקתה - כאן, עכשיו, רות דוד מוכיחה שועדת הבדיקה שלא רצתה להיות בעלת שיניים -כשלה, היא לא התאימה !
.
מה הנזק ?


לעיתים שואל אותי סנגור זה או אחר - מה הנזק של פרשת דות דויד ? טוב, יש הקלה לזה או לאחר, אבל למה יש טענה לנזק חמור כל כך ? התשובה ברורה, שאתה מוותר למישהו אחד - במקרה הבא - על מנת למנוע לזות שפתיים - אתה תחמיר הרבה יותר - לא פעם הרבה יותר מהנדרש !
.
לדוגמא - בפרשת רצח המנוח אורגיל מואטי ז"ל, מרגע שהוציאו את אחד החשודים (שלאביו (לדברי האב בחקירתו בבית המשפט ) קשרים והכרות בצוות החקירה שסייעו רבות לבנו ) בשישה חודשים של עבודות שירות - יש החמרת יתר כלפי אחרים.
.
הרי אם לא כן אין דרך להסביר את זה !
הרי למנוח יש משפחה ! המשפחה לא תסכים שהכול יסתיים כך - אז לפי חוק של אנרגיות - מקלים בנקודה אחת - ואת הזעם ירכזו בנקודה אחרת.
.






.
מוטי אדטו, עורך דין פלילי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה