יום ראשון, 17 במאי 2015

יום ירושלים - עורך דין פלילי בירושלים

עורך דין פלילי בירושלים:
.
בתור בעלים של משרד עורך דין פלילי בירושלים אני חייב לטעון משהו בסיסי אחד - הגיע הזמן להטלת שילטון החוק בירושלים באופן מלא ועקבי. לא רק בבתי המשפט הפליליים אלא בכול המערכת ! די להתרפסות ולהעדר התפקוד. הגיע הזמן שכול מי שאופף מחבל  - וכן מידה אבנים הוא מחבל ! ישלם מחיר כבד.
.
כיום אותו נער לא מוענש על ידי ישראל - ומצד שני הוא מקבל את כרטיס הכניסה לחברה הפלסטינאית !
.
אסור לתת יד למציאות שבמסגרתה בירושלים אין אכיפה על שכונות שלמות, שיש עוד ועוד מציאות של פיגועים ללא הפסקה, פגיעה בקברים, ידוי אבנים ועוד ועוד - שהנערים משמשים ואין כנגדם הרתעת אמת !
.
טרור של בודדים בירושלים ?
.
יש תחושה שמדובר בטרור של אנשים בודדים - אבל הגיע הזמן לומר את האמת - לא מדובר באנשים בודדים מדובר במציאות של הסתה אל האמון ובכול פעם יוצא "בודד" חדש מאותו ההמון הנתון להסתה - ומול אותה הסתה יש העדר אכיפה. העדר הכיפ]ה שהוא כבר מושרש ! בלתי אפשרי לשכנע את המדינה לעצור אנשים שמשדרים דברי הסתה שם במערכות הטלויזיה המושרשות ומטעם הרשות.
.
אותה הסתה יוצרת מציאות של שימוש בנוער ובצעירים ערביים ככלי - אותה הסתה חייה רק במצב של הסתתרות מאחורי מערכת השיפוט של הנוער בירושלים ובכלל - מערכת שלא מענישה בחומרה יתרה מחבלים ! 
.
דוגמא להעדר ענישה:
.
שמידה אבנים נידון שוב ושוב (בעיקר קטינים) לעונשים בסדרי גודל של "אי הרשעה פלילית"  - אין מה לדבר על אכיפה ושינוי ! ציפי ליבני הסבירה בזמנו שהחוק אינו מספיק - מיותר לציין שלא הייתה כל בעיה בחוק - הייתה בעיה בשרת המשפטים ! היינו שלא אוכפים את החוק - החוק לא מספיק !
.
החוק צריך להעניש את המסיתים - והחקירות צריכות להגיע גם אל אלו שעודדו טרור ! שמדובר בנער חייבים לחקור אותו על המורים ועל הסביבה התומכת !
.
הגיע הזמן שבבתי הספר במזרח העיר ילמדו סובלנות ! באם לא מורים שמסיתים יוענשו !
.
הגיע הזמן שמורים שטובעים בהסתה יראו עצמם כאלו שעזבו מרצונם את מקום העבודה  ! שהורה שמעודד טרור יענש ! היינו במשפט עצמאי !
.
הגיע הזמן שאם יש אב שבנו נעצר על פיגועים (ידוי אבנים הינו פיגוע) לאומניים  - ידע שעתידו של בנו נחרב עליו. שאולי גם עתידו שלו !
.
ענישה משמעותית :
.
הגיע הזמן שברגע שנעצר צעיר על ידוי אבנים  - כחלק מההגנה על הסביבה ישללו ראשיונות הנהיגה של בני משפחתו הקרובה והרחוקה יותר. שאותו צעיר ידע שלא ימומנו עבורו לימודים גבוהים בישראל לעשר השנים הבאות !
.
אכיפה של אמת:
.
הגיע הזמן לאכיפה של אמת - כך שמשפחה של מחבלים לנצח לא יוכלו לעבור הליך של אזרחות !. שמדובר על משפחה של מחבלים שיהיה ברור שכולם שם מאבדים את כל הזכויות. שכול עובד מדינה/עריה מאותן המשפחות - יפוטר לאלטר ללא דמי פיטורים. 
 .
קנסות:


אחד הכלים המשמעותיים שיש למדינה הוא הטלת קנסות על כאלו שיוצרים נזקים. לנער ולסביבה הקרובה שלו.
.
לדוגמא : ידוי אבנים שיוצר לרכבת הקלה נזקים במיליוני שקלים - להבנתי כל מידה אבנים חייב לקבל פסק דין על מאות אלפי שקלים של נזק ! היינו לקבל פסק דין אזרחי על הנזקים הכבדים וזה יוביל אותו בסיומו של הליך לפשיטת רגל - או לתשלום החוב - או לחוסר רצון להשתתף באירועים מסוג זה.
.
שלא יהיה ספק חלק מידי האבנים הם ילדים למשפחות אמידות - שילמדו רפואה ועוד בהמשך - אז פסק דין על מאות אלפי שקלים יעמוד כעול על צווארם.
.
.
מלחמה בטרור:
.
מדינה דמוקרטית חייבת להילחם על הקיום לא יכולה לדון שוהב ושוב בזכויות של המחבלים בה.
.
בעיני למחבלים - במיחד מתאבדים - אסור שיהיו בני משפחה שהם אזרחי מדינת ישראל !
.
רק כך אב ידאג שבנו לא יתקוף ולא יחבל ! השאלה היא לא אילו הקלות אנו מעניקים  -אלא באם אנו מסוגלים למנוע את ההטבות שהטרור מעניק - הרי מדובר בסוג של כרטיס כניסה לחברה שם - וללא מחיר ממשי !
.
מוטי אדטו, עורך דין פלילי
www.adato.co.il





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה